8 Temmuz 2013 Pazartesi

Pratik Pizza tarifi

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 07:30

Hep söylüyorum, iki küçük çocukla yemek yapmak hiç kolay değil. Benimle aynı dertten muzdarip olanlar için veya vakti kısıtlı olanlar için bugün çok pratik bir pizza tarifi vermek istiyorum. Hem çok lezzetli hem de inanılmaz doyurucu olan bu tarifi benimle paylaşan arkadaşlarım Yeliz ve Çiğdem'e binlerce teşekkürler :)

Gelelim tarife:

Malzemeler

-Tortilla ekmeği (genelde 10'lu pakette satılıyor)
-domates püresi (tercihinize göre hazır veya kendi yaptığınız)
-kurutulmuş fesleğen
-tuz, karabiber
-mısır, zeytin, mantar, salam, sucuk, pastırma gibi pizzanın üstünde olmasını istediğiniz malzemeler
-zeytinyağı
-kaşar peyniri (ben kaşarla parmesan peynirini karıştırıp ekliyorum, daha lezzetli oluyor

Hazırlanışı





Önce fırça yardımıyla tortillanın her yerine çok az zeytinyağı sürüyoruz. Gerçekten çok az olmasına dikkat edin. Yağlı kağıt serili bir tepside önceden 220 C'ye ayarlanmış fırına atıp iki üç dakika bekletiyoruz. Bu işlem tortillanın kurumaması için çok önemli.







Domates püresini küçük bir tencereye koyup fesleğen, tuz ve karabiberle tatlandırıp kaynatıyoruz, kaynar kaynamaz altını kapatabilirsiniz.
Fırından çıkardığınız tortillaların her yerini kaplayacak şekilde domates püresini sürüyoruz.








Üzerine istediğiniz malzemeleri doldurup en son kaşar rendesini ekleyip tekrar fırına sürüyoruz. Kaşarlar eriyince pizza hazır!






Gerçekten çok pratik ve lezzetli. Üstelik çocuklar kendi pizzalarını kendileri yapıp çok eğleniyorlar.
Ben margarita yapıp fırından çıkardıktan sonra üzerine taze roka koyuyorum, çok lezzetli oluyor :)

2 yorum:

MAMAJDA on 11 Temmuz 2013 05:10 dedi ki...

Hemen denemeliyim!

Azra Rakicioglu on 11 Temmuz 2013 17:32 dedi ki...

Dene dene cok kolay :)

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez