10 Şubat 2013 Pazar

Pamuk Prensesim dört yaşında!

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 01:10
Benim minik farem büyüyor, bebeklikten iyice çıkıyor artık. Aylardır doğum gününün ne zaman geleceğini sorup duruyordu. Ben de her seferinde çok az kaldı diyordum ki sonunda bana "beni kandırıyorsun, hep az kaldı hep az kaldı diyorsun ama hiç doğum günüm gelmiyor, ben ne zaman dört yaşında olacağım?" dedi.
Bu dört yaş o kadar önemliydi ki onun için, ben de ona çok özel bir pasta yapmaya karar verdim. Bu sefer şeker hamuru kullanmak istemedim. Pastayı mükemmel gösteriyor ama Defne bu sefer sadece ve bütün şeker hamurunu yemek istediği için bu sene vaz geçtim kullanmaktan. Böyle olunca da içini farklı yapmaya karar verdim.
Biraz araştırınca gökkuşağı pastasını buldum ve işte bu! dedim.   Buna Defne'nin bayılmaması imkansızdı.

Keki yapmak için gerekli malzemeler:
(Fincan = kahve içtiğimiz büyük kupa)

3 fincan un
4 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 fincan tereyağ (oda sıcaklığında olmalı)
2 1/3 fincan şeker
5 büyük boy yumurta (oda sıcaklığında olmalı)
2 tatlı kaşığı vanilya aroması
1 1/2 fincan süt (oda sıcaklığında olmalı)
Gökkuşağı renklerinde gıda boyası, ben turuncu, yeşil, pembe, mor ve mavi kullandım.

Fırını 180C'ye ayarlayıp beş tane (isterseniz 6 katlı da yapabilirsiniz ama 5 kat yeterince yüksek oluyor) 23 cm'lik yuvarlak kek tepsisini yağlayın veya fırın kağıdı kullanın. Eğer o sayıda tepsiniz yoksa, kekleri sırayla tek tek de pişirebilirsiniz. Ama bu biraz daha uzun zamanınızı alacak tabi :)

Büyük bir kasede elenmiş unu tuz ve kabartma tozuyla karıştırıp kenara koyun. Başka bir kasede mikser yardımıyla tereyağını ve şekeri karıştırıp yavaşça yumurta aklarını ekleyin. Yumurta sarısını asla koymamanız gerekiyor yoksa istediğiniz renkleri elde edemezsiniz. Vanilyayı da ekleyip iyice karıştırın. Bu karışıma önce unu, sonra da sütü ekleyip iyice karışana kadar çırpmaya devam edin.

Elde ettiğiniz hamuru beş kaseye paylaştırdıktan sonra her birine farklı renkte gıda boyası ekleyip istediğiniz tonu elde edene kadar iyice karıştırın. Sonra bu karışımları tek tek pişirin (piştiğini kürdan testiyle anlayabilirsiniz. Kürdanı batırıp çıkardığınızda temiz kalıyorsa pişmiş demektir.

Pişen kekleri tel ızgaraya koyup 10 dk kadar soğutup ters çevirin ve tekrar soğumaya bırakın.
Gerekirse üstlerini kek bıçağıyla kesip düzleştirin.

İlk katı pasta tabağına alın ve üstüne spatulayla vanilyalı pasta kreması sürün. Aynı işlemi bütün katlar için tekrarlayın. En üst kata gelecek keki ters cevirip koyun ki görüntü düzgün olsun.

Üstler ve yanlar için krem şanti kullandım ama çok cıvık olmamasına dikkat edin. İçine bir iki damla çilek yağı koydum. Böylece tadı da kokusu da şahane oldu.
Her tarafına krem şanti sürdükten sonra yarım saat buzdolabında bekletip ikinci katı sürün.

Üst süslemesinde yine gökkuşağı renklerinde bonibon kullandım. Ortasına da şeker hamurundan kardeşimin yaptığı bir prenses figürünü koydum.

İşte pastam hazırdı.

Çocuklar pastayı görünce çok beğendiler ama asıl kıyamet pasta kesilip içindeki renkler ortaya çıkınca koptu. Birden herkes çığlık çığlığa "en büyük dilimi bana veeer" diye bağırmaya başladı. Emir bile sandalyenin üstünde ayağa kalkıp eline tabağı aldı ve deli gibi "annneaaaa mammmaaaaaaaa" diye bağırmaya başladı. O kadar komik ve şirinlerdi ki, iyi ki bu pastayı yaptım diye düşündüm.

Tadına gelince, daha ilkini bitirmeden hepsi ikinci tabağı istedi. Hatta koca pasta 10 dakika içinde bitti. Bu durumda tadı da çok güzel diyebiliriz, değil mi :)

Defne'm çok mutlu oldu. Eh, bu durumda ben de öyle.

İyi ki doğdun kuzum, seni taaaa Amerika'ya, Zehra teta'nın evine kadar seviyorum!
(İlerisi için not: Defne'nin en uzak en çok diye bildiği yer Amerika'daki teyzesinin evi, şimdilik daha ötesi yok onun için :)











2 yorum:

zehra on 10 Şubat 2013 08:29 dedi ki...

Defnenin yeni yaşını kutluyorum. Nice mutlu yaşlara....Pasta gerçekten çok değişik olmuş. Elinize sağlık.

Azra Rakicioglu on 10 Şubat 2013 08:46 dedi ki...

Cok tesekkurler :) Pastayi gercekten cok begendi herkes:)

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez