21 Aralık 2012 Cuma

Nutella'lı Muffin

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 21:54
Soğuk havalar başladı, kar da yağdı madem, mutfağa gidip içimizi ısıtacak bir muffin yapayım dedim. Bütün muffinleri severim ama her zaman favorim Nutella' lı olandır.

Lafı daha fazla uzatmadan hemen tarifini veriyorum :

Ölçü olarak standart bir nescafe fincanı aldım. Önemli olan hep aynı fincanı kullanmanız.
Benim kalıplarımda 12 adet çıkıyor.

1 yumurta
2 fincan şeker
1 fincan yoğurt
1 fincan sıvı yağı
3 fincan un
1 tk kabartma tozu
1 tk karbonat
1 paket vanilin
ve tabiki Nutella

Önce yumurta ve şekeri köpürene kadar çırptım. Ardından diğer sıvı malzemeleri teker teker ekleyip tahta kaşıkla karıştırdım.
Başka bir kapta kuru malzemeleri karıştırdım. Un olarak Sinangil'in kakaolu ve içinde kabartma tozu olan kek için özel olan ununu kullandım.

Gelelim en önemli noktaya:

Kuru malzemeler ıslak malzemeyle karıştırılırken çok homojen bir sıvı elde etmeye çalımayın. Sadece birkaç kez karıştırıp bırakın. Çok fazla karıştırırsanız kabarmaz.

Karışımı muffin kalıplarına eşit olarak dağıttıktan sonra önceden 200 derecede ısıtılmıs fırında pişirin.Her fırının pişirme süresi farklı olduğu için bilmeyenler için ufak bir tüyo vereyim. Kürdan batırdığınızda yapışmıyorsa, pişmiş demektir.

Muffinleri çıkarır çıkarmaz hemen bir türk kahvesi fincanıyla tek tek üstlerine sıkıca bastırıp turta şekli verdim. Son olarak oluşan çukura Nutella sürdüm.

Sıcak da yenebilir, soğuk da. İkisinin de tadı çok güzel :)

Umarım benim kadar seversiniz
Afiyet olsun.



0 yorum:

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez