23 Aralık 2012 Pazar

Buz Pateni

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 15:59
Bu sonbahar Defne'ye paten aldım. Aslında çok erkendi ama kendi yatağında yatmasını teşvik etmek için çok istediği bir şeyi alacağıma söz verdim. Önce doğum günü hediyesi olacaktı fakat yatak meselesi dayanılamayacak hale gelince pateni acil olarak almak zorunda kaldım.
Görünce bayıldı, fakat hem havalar bozduğu için, hem de binmeyi bilmediği için önce evde ve daha az kaygan olduğu için sadece salondaki halıda binmesine izin verdim. Temel kurallarını öğrettikten sonra serbest bıraktım ve halının üzerinde gidip gelmeye başladı.
Bir süre sonra halı yetmemeye başladı tabi fakat parke çok daha kaygan olduğu için düşüp durdu. Ben de evimize on dakika mesafede buz pateni sahası olan bir AVM' de ders almasına karar verdim. Böylece kış boyu ders alacak, yazın da kendi patenlerini dışarıda kullanabilecek. Prensip aynı, o yüzden en iyisi bu diye düşündüm.
Sabah hazırlanıp gittik. Defne çok istekli ve heyecanlıydı. Ders alacağımızı söylediğimizde en erken dört yaşında verebileceklerini söylediler. Bizimki uzun boylu olunca ve doğum gününe bir buçuk ay gibi kısa bir süre kalınca kabul ettiler.
Şansımıza yirmi dakika sonraya boş ders vardı, biz de hemen tamam dedik.
Öğretmenin erkek olduğunu görünce biraz hayal kırıklığına uğrasa da kısa sürede toparladı ve derse başladı.
Önce öğretmenin önünde durarak hızlıca bir tur attılar beraber. Bu Defne'nin çok ama çok hoşuna gitti. Hem gurur, hem sevinç hem de heyecan bir aradaydı.
Arkasından temel kuralla geçtiler. Bu bölümde zaman zaman sıkıldı. Hatta bir ara bırakmak istedi. Ben de onu kaydettiğimi ve bitince beraber seyredeceğimizi söyleyince derse devam etti. Bir süre sonra kendi başına kaymaya başladı. Gerçi tam kayma denmez, yürümeyle kayma arası bir şey ama ilk ders için hiç fena değildi. Hatta yere koydukları kukaları tek başına toplayabildi kayarak.
Ders bitince yine gurur ve mutluluk dolu bir ifade vardı yüzünde. Hatta başta istemediği öğretmen bir sonraki derse girince üzüldü.
Ayakkabılarını giyerken tekrar yapmak isteyip istemediğini sorduğumda kocaman bir EVET! dedi.
Her hafta sonu götürmeye karar verdik. Yaşı uygun çocuğunuz varsa mutlaka tavsiye ederim, çok hoşlarına gidiyor.
Bu arada motive etmek için Caillou'nun  buz pateni yapmayı öğrendiği bölümü izlettim. O da önce pes ediyor, fakat devam edince çok hoşuna gidiyor.
Bazen Caillou gerçekten işe yarıyor :)




0 yorum:

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez