3 Eylül 2012 Pazartesi

Gece sütten kesme çalışmaları-giriş.

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 22:13

 Emir şu anda bir buçuk yaşında. On dört aya kadar doya doya emen çocuk birden biberondan süt içmeyi tercih edince, ben de tmam dedim ve bu şekilde emzirme faslımız sona erdi. 
Tam dört aydır biberondan süt içiyor. Önceleri gece bir ya da iki defa kalkıyordu. Biz de biberonu hazırlayıp baş ucuna koyuyorduk. Uyandıkça biberonu kendi alip içer, bitince de fırlatıp uyumaya devam ediyordu. Fakat amerika tatilinden beri gecede iki kez değil, yenidoğanlar gibi iki saatte bir uyanmaya başladı. Başta bir anlam veremedik, geçici dedik, dişlerden dedik, fakat bir türlü geçmek bilmedi. 
Uykusuzluk bir yana, fazla süt demir eksikliğine sebep olduğu için buna bir çözüm bulmamız şart oldu. Önce sütü sulandırarak azaltmaya çalıştık. Amaç su oranını giderek arttırarak sonunda tamamen suya dönmekti. Fakat belli bir orandan sonra bizimki asla kabul etmedi. Kıyameti kopardi, hem de öyle böyle değil! Siz deyin bütün apartman, ben diyeyim bütün mahalle uyanmıştır yaygarasından. Kimseye rahatsızlık vermemek için bu yönteme hemen son verdik. 
Ne yapalım, nasıl yapalım derken, sevgili kocamın aklına çok parlak (!) bir fikir geldi. Neden süt yerine ayran vermiyoruz, o süt gibi demir eksikliği yapmiyor deyince, denemeye karar verdik. Ne de olsa Emir ayrana bayılıyor, denemeye değer diye düşündük. 
O gece ilk defa 00.15 civarı uyandı. Ve tadaaa, bütün şişeyi lıkır lıkır içti. Birbirimize muzaffer bir edayla bakan biz karı koca da gönül rahatlığıyla uykuya daldık. Ne de olsa planımı işe yaramıştı, bizimki gıkını çıkarmadan şişeyi bitirmişti.
Bir zaman sonra tekrar kıyamet koptu. Saate baktım ve o da ne? Koca biberonu içmesinin üstünden sadece bir saat geçmişti ve bizimki yine istiyordu. Şaşkınlıkla istediğini yaptım ve tekrar uyudum. Sonra yine bağırış çağırış ve tekrar saate baktim. Yine sadece bir saat geçmiş.
O an bunun böyle devam edemeyeceğine karar verdim. Durumu düzelteceğimize iyice bozmuştuk!
Sakin kalıp sütün bittiğini tekrarlayıp durdum. Emir ise sesini yükselttikçe yükseltti. Bir süre sonra kendini sağa sola atmaya başladı. Sakinlesmesi için kucağıma alıp anne burda, süt bitti ama anne burda deyip durdum. Sonra biraz su verdim.  Tam bir saat böğürdükten sonra uyudu...ve sabaha kadar bir daha uyanmadı.
Bizim bambam çok inatçı olduğu için bu durum bir süre tekrarlanacak, biliyorum. Bu gece yine uzun olacak, biliyorum, ama hazırım.
Arkasi yarin :)

7 yorum:

tutenc on 6 Eylül 2012 16:17 dedi ki...

offff offf offff ben denemeye bile başlamadım becerebileceğimi de sanmıyorum nolucak bakalım sonum sonumuz

deyda on 6 Eylül 2012 21:07 dedi ki...

Hic oyle dusunme, alisiyorlar :)

O bir Anne on 7 Eylül 2012 18:01 dedi ki...

bizim derdimiz biberona alıstıramamak. o becersem hemen kesicem zira 22 aylık olduk :(

O bir Anne on 7 Eylül 2012 18:01 dedi ki...

bende bloguma beklerim mugeninlistes.blogspot.com

deyda on 7 Eylül 2012 19:55 dedi ki...

22 ayliksa biberona alistirma hic, nasilsa gece sut vermeyeceksin artik

O bir Anne on 8 Eylül 2012 22:34 dedi ki...

bende kararsız kaldım. bu seer hıc sut ıcmezse dıye koruyorum cunku bardaktan, suluktan hıc bır sekılde sut ıcmıyor

deyda on 9 Eylül 2012 09:32 dedi ki...

Yoğurt veya peynir yiyorsa, süt içmese de olur. Gecelerini bunun için kabusa çevirmeye gerek yok :)

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez