1 Mayıs 2012 Salı

Lise'de evlilik mi dediniz?

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 23:45
Daha 4+4+4' ü sindirememişken bu sabah gazetede okuduğum bir haberle iyice irkildim. Habere göre artık lise çağındaki gençlere evlilik izni geliyormuş. Şimdiki düzenlemede evlenen öğrencilerin kaydı yapılamıyor, yapıldıktan sonra evlenirlerse siliniyor. Yeni düzenlemeye göre ise evlenen öğrenciler yine kayıt yaptıramıyor fakat kayıt olduktan sonra evlenirlerse devam edebiliyorlar. 
Şimdiye kadar bu konularda çok fazla yazmasam da bu sefer kendimi tutamadım.
Ben otuz yaşında evlendim, OTUZ! Kimilerine göre geç, kimilerine göre değil. Ama bana göre tam zamanı. Kendimi iyice tanıdıktan sonra bir başkasıyla müşterek bir hayata evet dedim. Kafamı okula, arkadaşlara, gezmeye, tozmaya, hayatı tanımaya vermem gereken bir yaşta değil.

Artık silkinip kendimize gelmenin zamanı geldi arkadaşlar, bu gerçekten çok fazla oldu! 

4 yorum:

Aydınlık Bahçe on 2 Mayıs 2012 07:46 dedi ki...

Aslında bu düzenleme liseli gençleri evlenmeye teşvik etmek için değil, evlendirilmek için okullarından zorla alınan bir çok sayıdaki öğrencinin eğitimlerine devam edebilmelerini sağlamak. Yoksa o yaşta evlenme gibi bir düşünceye sahip olan kişi okulunu bırakır yine evlenir.

nohut oda on 2 Mayıs 2012 09:19 dedi ki...

aslında bu haberı medyanında yardımıyla yanlıs yorumluyuoruz ..bu yasa cıksada cıkmasada evlenen kacan yokmu var 18 yasından once bır kere evlenmeye ızın yok.ama evlenen yokmu vardır en azından yaptıgı hatayı tum hayatını etkıleyecek sekılde yasamayack okulunu bıtırıp aklını basına toplaycaktır belkı evlendım okuyamadım bahanesı kalmayacak...ve belkıde gencler ısın cıddıyetını kavrayacak..
yanı bu genler velnsın dıye degılde okusunlar dıye olamazmı..hem zaten lıse 17 hatta basarılı ıse 16 yasında bıtecek..
bıraz da olumlu bakmak lazım

deyda on 2 Mayıs 2012 10:09 dedi ki...

Keşke bu şekilde olsaydi ama maalesef Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde çocuk evliliği çok yaygın. Bunu meşrulaştırmak, bu evliliklerin daha da çoğalması ve belki de çocukların hamile hamile okula gitmesi demek. Bu da zamanla normalleşecek. Yarın öbür gün bizim çocuklarımız da bu şekilde davranabilecek çünkü yasa buna müsade edecek. Bunu hiç düşündünüz mü?

deyda on 2 Mayıs 2012 10:15 dedi ki...

Bu olayın bu kadar basit olduğunu düşünmüyorum. Lise'de evliliğe izin vermek, hamile kalıp derslere katılmaya da izin vermek demek. Yarın öbür gün çocuklarımız en deli dolu yaşlarında aşık(!) olduğunu sanarak sana bana sormadan evlenip, daha da kötüsü hamile kalarak hayatlarını mahvedebilirler. Ve bu yasal olacak.

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez