22 Mart 2012 Perşembe

En sevdiğim muffin tarifi

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 00:28
Bu aralar her hafta muffin yapıyorum. Hem çok kolay ve hızlı yapıldığı için, hem de çok lezzetli olduğu için çocuklar ya da kocacım ne zaman isterse hemen yapıveriyorum.
Gerçekten o kadar basit ki, en deneyimsiz kişi bile kolaylıkla yapabilir.
Bu aralar yaptığım muffinlerin tarifi sıkça sorulduğu için burada paylaşmaya karar verdim. Umarım sizin de hoşunuza gider.

Gelelim tarife:                                                                                      Ölçü olarak orta boy bir nescafe fincanını kullanıyorum. Bu şekilde bende on iki adet muffin çıkıyor. Sizde farklı çıkarsa, muffin kalıplarımız farklı olabilir.

Malzemeler :

1 yumurta
2 fincan toz şeker
1 fincan yoğurt
1 fincan sıvı yağı (ben ayçiçek kullanıyorum)
3 fincan un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Ben bu karışıma bir tatlı kaşığı karbonat da ekliyorum. Böylece daha çok kabarıyor. Ama kullanmasanız da olur.

Hazırlanışı :

Burada temel prensip şu : kuru malzemeler ayrı , yaş malzemeler ayrı karıştırılacak, en sonunda hepsi birbirine yedirilecek. Ama önce yumurta ve şekeri köpürtene dek yüksek devirde çırpın. Ardından sırasıyla sıvı yağ ve yoğurt ekleyip iyice karıştırın.

Başka bir kapta un, kabartma tozu, karbonat ve vanilyayı karıştırın. En son iki karışımı karıştırın. Burada bir püf noktası daha vereceğim. Islak malzemeyi kuru malzemeyle karıştırıken çok homojen bir sıvı elde etmeye çalışmayın. Unlar kaybolduğu anda karıştırmayı bırakın. Ne kadar az karıştırılırsa, o kadar pofidik oluyor.

Bu karışıma istediğiniz malzemeyi ekleyebilirsiniz. Ben bu aralar sürekli yeni karışımlar deniyorum. Bu haftaki favorimiz fıstık ezmesi-muz-nutella karışımıydı. Ondan önce kuru üzüm-limon rendesi çok beğenilmişti.
Bu noktadan sonrası sizin zevkinize ait. Yapa yapa en sevdiğiniz muffin tadını elde edeceksiniz.

Son bir tüyo : kuru meyve kullanacaksanız, katmadan suda bekletin ki yumuşasın.

En son karışımı muffin kaplarına döküp onceden ısıtılmış fırında 150-200 derecede pişirin. Çatal batırdığınızda çatal temiz kalıyorsa muffinleriniz pişmiş demektir.

Herkese afiyet olsun!

17 yorum:

esrates on 22 Mart 2012 00:54 dedi ki...

hemen denemek istiyorum,eline sağlık

özleyiş on 22 Mart 2012 07:34 dedi ki...

Ellerine saglik Deydammm :)) tarifi okuduktan sonra elimi uzattim ama gelmedi kalmamis sanirim :d'
Hemen yapicam yapincada fotosunu yollicamm sana :))

SadeAnne on 22 Mart 2012 09:55 dedi ki...

çok nefis ve pratik.ellerine sağlık ;)

deyda on 22 Mart 2012 20:13 dedi ki...

Hadi bakalım :) Merakla sonuçları bekliyorum. Ama bence çok seveceksiniz.

Adsız dedi ki...

Elinize saglik kolay gozukuyor gercekten
Kahve icmeyen biri olarak fincan olcusunu anlayamadim ama ben :(
Su aida cay bardaklarina tekabul eder mi acaba?
Tesekkurler
Neslihan

deyda on 25 Mart 2012 21:45 dedi ki...

İki ajda bardak=1 nescafe fincani.

Adsız dedi ki...

kağıt muffin kalıplarının bir tanesine hazırladığım karışımdan ne kadar koymalıyım acaba=?

Azra Rakicioglu on 13 Aralık 2012 17:08 dedi ki...

3/4 doldurmaniz yeterli, kabardigi icin daha fazla gerekmiyor.

Adsız dedi ki...

Az once yaptim ve birazdan hepsini cope aticam.

Azra Rakicioglu on 24 Mart 2013 22:42 dedi ki...

A-aa, olmadi mi? Bende her seferinde cok guzel oluyor.

Adsız dedi ki...

Cuma günü yaptım aynen çöp... :((
Sanırım şekeri fazla...

Adsız dedi ki...

fıstık ezmesi-muz-nutella karışımını anlamadım?bunu hazrladığımız muffin hamurunun içine mi atıyoruz?

Azra Rakicioglu on 9 Nisan 2013 22:31 dedi ki...

Ben hamuru paylaştırıp sonra tek tek karışımı ekleyip kaşıkla karıştırıyorum

Azra Rakicioglu on 9 Nisan 2013 22:32 dedi ki...

Şeker meselesi birazcık zevk meselesi :) şekeri azaltıp deneyin ya da meyveli yapın

Adsız dedi ki...

şu fincanının da fotosunu çekip koyaydın ya yaptım olmadı unsu bişi oldu hem de kandil için yapmıştım dağıtamam da şimdi onu :(

Adsız dedi ki...


şeker miktarı çok fazla...

Azra Rakicioglu on 2 Temmuz 2013 23:12 dedi ki...

farklı fincan ölçüsü kullanıyoruz sanırım. Ben ne zaman yapsam her yiyen bayılıyor gerçekten :) Benim kullandığım fincan iki aida bardağıyla eşit.

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez