29 Şubat 2012 Çarşamba

Artık sebze yedirmek çok kolay!

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 22:30
Defne katı gıdaya geçtiği günden beri yemek yedirmek benim için kabus oldu. Özellikle sebzeden hiç hoşlanmadığı için, yedirebilmek için yapmadığım şey kalmadı. Ama olmadı, bir türlü beceremedim. Ta ki annem bir gün bize dolma yapıp gönderene kadar.
Aslında bu her zaman yaptığı dolmaydı, bir değişiklik yoktu, ama benim kafama bir türlü dank etmemişti.
Annemin dolmasından tam üç tane yedi o gün Defne. İlk defa, ve çok da severek!
Dolmanın sırrı, içi sebze dolu olmasıydı. Bu tarifin sayesinde artık bir sürü sebze yiyor Defne. İşin güzel tarafı, tarif edeceğim harcı her türlü dolmada kullanabilirsiniz. Benim favorim beyaz lahana dolması ama siz istediğiniz şekilde kullanabilirsiniz.

Gelelim tarife :

Ben yemek yaparken pek ölçü kullanmam, o yüzden sadece malzemeleri sayacağım. Siz de kendi tercihinize göre katarsınız.

Kıyma
Pirinç
Kereviz rendesi
Havuç rendesi
Kabak rendesi
Soğan rendesi
Sarımsak
Bol domates rendesi
Bir kaşık salça
Maydanoz
Dereotu
Biraz da nane

Bunları iyice harmanlayıp istediğiniz baharatları katıyorsunuz. Ben tuz, karabiber, tatlı kırmızı biber ve biraz
kimyon kullanıyorum.

Bu harçla istediğiniz tarzda dolmayı hazırlayıp bol domatesli suda haşlıyorsunuz ve afiyetle yiyorsunuz - çocuğunuza yediriyorsunuz.

Umarım siz de benim kadar seversiniz :)



0 yorum:

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez