11 Ocak 2012 Çarşamba

Ey hastalık! Bırak bu yavrunun peşini!

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 22:55
Benim yedi tane yeğenim var. Hepsini ayrı ayrı seviyorum, hem de çok seviyorum. Boşuna dememişler teyze anne yarısıdır diye.
O yüzden bu yazıyı yazarken içim acıyor, resmen ızdırap çekiyorum. Şu fotoğraftaki minik yavru daha bir hafta önce altı yaşına bastı. Sadece altı yaşında.. ve bu altı yıllık ömründe neler geldi başına.
Birinci doğum gününde koluna kaynar çorba döküldü. Hem de hiç olmayacak bir şekilde. Neredeyse bütün yüzü de yanıyordu. Neyse ki son anda yüzünü refleksle çevirdi de koluna geldi. O da balon gibi şişti. Şu anda çok küçük bir iz kaldı sadece.
Üç ay önce ise çok pis bir şekilde apandisiti patladı. Onunla ilgili yazıya buradan ulaşabilirsiniz. Bayram öncesiydi ve sekiz gün hastanede yatıp içindeki iltihabı kurutmaya çalıştılar. Bu üç ay boyunca yarası bir türlü kapanmadı. Sürekli yarasından akıntı gelmeye devam etti. Bu sürede üç-dört doktor değiştirildi. Her kafadan değişik bir ses çıktı. Kimine göre apandisitin bir parçası kalmış, diğerine göre içeride ameliyat malzemesi unutulmuş, bir diğerine göre ise fazlasıyla antibiyotik aldığı için ve yara devamlı kurcalandığı için kapanmamıştı. Sonunda antibiyotiğin kesilmesine ve yaranın üzeri sürekli ıslatılarak kapanmasına karar verildi. Bu plan gerçekten işe yaramış ve yara çok hızlı bir şekilde kapanmıştı.
Sonunda rahat bir nefes aldık. Kurtulmuştu yavrumuz! diye sevinirken, iki gün önce ani yükselen ateş ve karın ağrısıyla geri geldi tüm korkular. Bu arada evde grip dolaşıyordu ve bu ihtimali de düşünerek önce çocuk doktoruna götürdük. Üç kardeşi muayene eden doktor üçüne de grip teşhisi koydu. Fakat Eda'nın apandisit hikayesini göz önünde bulundurarak, hiç ihtimal vermemekle beraber - sadece anne babayı rahatlatmak için test istedi. İyi ki de istedi, çünkü test sonucu negatif geldi. Yani grip değildi.
Böylece derhal hastaneye yollandı anne baba ve Eda. Bu arada bu olaylardan hiç haberimiz yok. Bizi boşuna telaşlandırmamak için sessiz sedasız hastanenin yolunu tuttular.
Dün akşam tam yemeğe otururken kardeşimden telefon geldi. Gayet neşeli bir şekilde açtım ama karşıdan önce ses çıkmadı. Alo alo derken karşıdan ağlamakli bir ses "Eda.....Eda".... dedi.
Aman allahım, "n'oldu Eda' ya" diyebildim sadece..Aklımdan bin bir senaryo geçti. Burada anlatmak istemiyorum detayları.
Sonunda karşıdan beni hem rahatlatan, hem de aynı zaman kahreden cümle geldi : "Eda acil ameliyata alınıyor, iltihap her tarafı sardı..."
Ne yapacağımı şaşırdım, elim ayağıma dolandı..Sadece sakin ol, geliyorum diyebildim...
İki çocuğu jet hızıyla kocaya bırakıp kardeşimle hastaneye gittim. Ve ölüp ölüp dirildim..dirildik..
Neyse ki haber iyi idi. Bütün iltihap temizlendi ama karnında yine diren var. Cumartesiye kadar hastanede kalacaklar.

Umarım bu son olur..Allah onu bir daha hastalıkla sınamasın inşallah...Hiç bir yavrumuzu.

Amin



10 yorum:

Deli Anne on 11 Ocak 2012 23:11 dedi ki...

Deydam okusanız bol bol canım ya.. çok üzüldüm, içim bir tuhaf oldu okudukça.. ne okunur tam bilmiyorum ama bildiğin ne varsa onu okusan o nğyetle gene olur inşallah.. canım ya.. nşallah tastamam iyileşir Eda.. Allah cümle çocuları korusun..geçmiş olsun size de çok..

deyda on 11 Ocak 2012 23:19 dedi ki...

Sürekli okuyoruz zaten Müminecim. Artık tamamen iyileşsin kurban bile kesicem.
Bitmeyen bir kabus gibi..
Amin..dediğin gibi, bütün çocukları korusun güzel allahım

ocean spray on 12 Ocak 2012 08:46 dedi ki...

çok geçmiş olsun.içim cız etti. inşallah şifasını verir Allahım en kısa zamanda.
bütün yavrulara sağlık diliyorum..

deyda on 12 Ocak 2012 08:56 dedi ki...

Amin insallah..cok tesekkur ederin ..

Peri on 12 Ocak 2012 10:41 dedi ki...

Off Allahım daha beterinden korusun geçsin bitsin edoşum bi daha hiç hasta olmasın ya :((

deyda on 12 Ocak 2012 11:00 dedi ki...

Of Peri ki ne off! Allah hepsini korusun. Cocugun ameliyat olmasi oyle zor ki..biz bile sezaryende ne kadar zorlandik, bir de Edosu dusun. Hem de iki kez :((

Hertelden on 12 Ocak 2012 11:23 dedi ki...

Allah acil şifalar versin o küçük bedeniyle ne kadar büyük şeyler yaşamış, umarım ileride hepsini unutur, sizde minik yavrunun moralini yüksek tutmaya çalışın lütfen onun yanında üzgün görünmeyin ki büyük şeyler yaşadığının farkına varmasın, tekrar geçmiş olsun çok üzüldüm

deyda on 12 Ocak 2012 20:46 dedi ki...

Ah o nasil akilli bir bilsen.. Her seyin farkinda! Soylemedigimiz halde hemen ameliyat olacagini anladi. Saklamak cok zor.
Cok tesekkur ederim dileklerin icin. Allah butun yavrularimizi korusun.

Esra KC on 13 Ocak 2012 08:14 dedi ki...

Çok geçmiş olsun! Hani derler ya tuz çevirin! Dualar okutun, fakire sadaka verin vs. Hatta iyileşirse diye adak adayın.. İşte öyle bir durum olmuş sizinki yaa..
Gerçekten çok geçmiş olsun :/

Esra

deyda on 13 Ocak 2012 08:56 dedi ki...

Tesekkur ederim Esra. Cok zor ve yipratici bir olay ama allah beterinden saklasin yine de..

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez