15 Ekim 2011 Cumartesi

Uyku eğitimi Vol.3

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 23:54
Beni bilen bilir, özellikle çocukların düzeni konusunda genelde hep disiplinli ve dikkatliyimdir. Hep aynı saatte yesinler, uyusunlar vs. isterim ki onlar da rahat etsin, ben de. Bu yüzden önce Defne' ye, sonra da Emir'e uyku eğitimi verdim. Bu konudaki yazılarıma buradan ve buradan ulaşabilirsiniz.
Defne' de çok hızlı sonuç aldığım için aynı şey Emir' de de olur diye düşünmüş ve feci şekilde yanılmıştım.
llk kez Emir dört aylık olmak üzereyken başladık fakat başarılı olamadık. Bunun birçok sebebi vardı. Yaz sebebiyle sürekli bir yerlere gitmemiz, gittiğimiz yerlerde bir sürü farklı kişinin Emir'i kucakta sallayıp uyutması (genelde aile büyükleri), Emir' in hazır olmaması, Defne' nin sürekli evde olup uyutma seanslarına karışması vs. vs.
Neyse ki üstünden koca bir yaz geçti ve küçük oğlum tam bir toramana dönüştü. Şu anda yedi buçuk aylık ve on bir kiloluk küçük bir sumocu kıvamında olduğu için artık onu kollarımda uyutmak imkansız hale geldi. Bu arada farklı uyutma yöntemleri denedim belki tutar diye ama maalesef  hiçbirinde istediğim sonucu alamadım.
Önce memede uyuttum, baktım ki başka türlü uyumuyor, hemen vazgeçtim. Sonra yanına yatarak uyutmaya çalıştım, bu sefer oyun sanıp sürekli üstüme tırmanmaya çalıştı ve kesinlikle bıkmak bilmedi. En sonunda oturarak da olsa sallayarak uyutmaya geçtik ve bir süredir böyle devam ediyor. Ama dediğim gibi, artık çok ağırlaştığı için artık kollarda derman kalmadı. Bu nedenle dün bu duruma acil bir son vermem gerektiğine karar verip tekrar yatır-kaldır yöntemine dönüş yaptım.
Emir artık tutunup kalktığı için bu onun için çok eğlenceli bir yöntem oldu. Tam kırk dakika boyunca ben yatırdım, o kahkaha atıp kalktı. Sonra yorulmaya başladı ama bana mısın demedi ve uykusuzluktan gözlerini açamaz hale gelmesine rağmen yirmi dakika daha ben yatırdım o kalktı. Tabi artık kahkaha atmaktan ziyade önce söylenmeye, sonra da ağlamaya başladı. Tam tamına bir saat boyunca hiç bıkmadan ayağa kalkan bebe en sonunda uyuyakaldı.
En az onun kadar ben de yorulmuştum. Dile kolay, bir saat boyunca on bir kiloluk bir kütleyi kaldırıp yatırmıştım. Ama pes etmeyip devam etmeyi kafama koymuştum.
Ertesi gün ağlama bitti ama kahkahalar eşliğinde kalkmaya devam etti. Bu sefer süre de kısalmış, tam yirmi iki dakikada uyumuştu minik adam.
Gündüz dışarıda olduğumuz için arabada uyuduğu için akşama kadar ara vermek zorunda kaldık. Bunun sonucunda gece uykusuna yatırırken biraz ağlamayla beraber kalkıp direnmeye devam etti ve süre biraz uzadı. Bu sefer yarım saate yakın sürdü. Önümüzdeki günlerde eğitimimiz devam edecek.
İki çocukla bu uyku olayını bir an önce çözmek zorundayım, başka türlüsü çok yıpratıcı oluyor. En azından ikisi de kendi kendine uyumayı öğrendikten sonra benim işim de bir nebze hafifleyecek, biraz nefes alabileceğim.
Emir oğlum, geçen sefer sen galip geldin ama bu sefer ben de çok azimliyim :) Bakalım bu sefer kim daha inatçı. Önümüzdeki günlerde göreceğiz..





4 yorum:

Deli Anne on 16 Ekim 2011 01:00 dedi ki...

İnşaallah iyi bir sonuca ulaşırsınız. Ben perişanım bu aralar. Gece emzirmeleri beni de, Kerim'i de hiç uyutmuyor. Sırf bu sebepten emzirmeyi keseceğim sanırım

deyda on 16 Ekim 2011 12:54 dedi ki...

Sağol Deli'm, ben de çok yoruldum. İki çocuk zor, beni en iyi sen anlarsın. Bildiğim kadarıyla sen de kendin büyütüyorsun, yardımcısız. Yorgun anne diye nick mi alsak ne :))

ayşe dedi ki...

mrb bende aynı sorunları yaşayan annelerdenim hep imrenirdim yatağa bırakıp uyutulan çocuklara annelerin rahatlığına benim kızım hep ayakta sallanarak uyudu 5 yaşına kadar acaba bu bitermi kendisi ne zaman uyur diye hep hayallerde olur sandım ama çok şükür bu sene kendisi yatmaya başladı gerçi yarım saat kırk dakika hergün sektirmeden kitap okusakda çok çok rahaladım kitap ve ninni hastası birşeyler dinlemeden uyuyamıyor inş bir birey daha katılacak aramıza bakalım onda neler yaşayacağız hakkımızda hayırlısı görüşmek üzere hoşcakalın bu arada çift yada fazla çocuklu anneler allah yardımcınız olsun inş tabii banada:):):):):):):):)

deyda on 20 Ekim 2011 23:52 dedi ki...

çok teşekkür ederim ayşe. inşallah yoldaki kuzu da uslu uslu uyur ve annesini hiç yormaz ;)

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez