4 Temmuz 2011 Pazartesi

Emir' in yatakta ve pusette uyuma egitmi - 2

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 14:05
Once asagidaki yaziyi hazirlamistim :

Gecen gun Emir' in uyku egitimine basladigimizdan bahsetmistim. Aradan gecen iki gun icinde kendi kendine uyumayi ogrendi bizim bidik - ama sadece yuz ustu! Dogdugundan beri sirt ustu uyutamadim cocugu. Denedigim anda gozleri faltasi gibi aciliyor ve bas bas bagirmaya basliyor!
Simdi nolacak, sen de yuz ustu uyutmaya devam et diyenleri duyar gibi ama isler malesef o kadar basit degil. Sirt ustu yatamadigindan dogal olarak pusette de U-YU-YA-MI-YOR!! Anlayacaginiz, benim icin pusetle gezmek tam bir kabus! Uykusu gelene kadar idare ediyor benim minik oglum ama uykusu gelince o kadar agliyor ki, onu her seferinde kanguru' ya koyup tasiyarak eve donmek zorunda kaldim.
Artik iyice agirlasan oglum boynumda bulunan fitigi inanilmaz hizli bir sekilde ilerletince bu duruma da bir el koyalim dedik ve benim minik oglum pusette uyumayi da ogrenmek zorunda kaldi - kaliyor.
Dun annemle Bagdat caddesinde ilk deneme turumuzu yaptik. Sonuc : Caddebostan - Suadiye arasi gidip gelindi ve Emir surekli agladi. Biz yol boyunca onu sakinlestirmek icin elimizden geleni yaptik. Emzik verdik, durup onu oksadik, elini tuttuk ama bana misin demedi! Yaklasik bir saat suren bu aglama nobeti boyunca yine de uykuya dalamadi, eve gelir gelmez yuzustu yattigi gibi yorgunluktan bayildi.
Ikinci deneme turuna bu sabah devam ettik. Bu sefer evin etrafinda yuruyelim dedik cunku Cadde' deki insanlar surekli -aa, cocugunuz agliyor!- diyeyip durdular. Sanki ben farkinda degilmisim gibi?? Nasil birsey bu yahu!!
Neyse, evin etrafinda gezer, cok aglarsa hemen doneriz dedik. Ama bu sefer cok aglamadi, sadece aglandi. Emzik verince sakinlesti, emzigi dusurunce tekrar aglandi. Sonunda kendi kendine uyuyakaldi! Ben bir noktadan sonra ayrilip fitik icin doktora gittim, annem de cesaret alip tekrar Cadde'ye indi. Bu sefer ara ara yine ariza cikarmis oglum ama dunku gibi degil.

Sanirim dogru yoldayim. Bu aralar seni biraz fazla aglattim kucuk oglum benim ama her sey senin iyiligin icin! Az kaldi, yakinda ikimiz de kurtulacagiz :)

Sonra bir haftaligina Sapanca' ya gittik :

Sapanca' da biz, kocamin iki teyzesi ve esleri ile bir tanesinin iki cocugu olunca, Emir hic kucaktan inemedi. Surekli tembihlememe ragmen kucakta uyutuldu ya da aglamasina izin verilmeden hemen kucaga alindi. Bu nedenle kafasi iyice karisan oglum eski aliskanliklarina hizli bir donus yapti.
Eve donmeden iki gun once tekrar hem uyku hem de puset egitimi vermem gerekti ve bu sefer Emir oglum cok daha direncli cikti. Oyle icli ve uzun agladi ki , benim bile aglayasim geldi ama yilmadim.
Simdi aradan uc gun gecti ve hala aglamadan uyumuyor, ama sureler gitgide kisaliyor.

Cocugunuza uyku egitimi verecekseniz size benden cok onemli bir tavsiye : Siz siz olun, sakin bu isi tamamen halletmeden tatile falan cikmayin, yoksa her sey berbat olabiliyor!

0 yorum:

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez