25 Ocak 2011 Salı

Direkt satis kabusu!

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 23:54
Bugun Defne ile halasina gittik. Halasi' nin kizi da bes ay kucuk Defne'den ve oynasinlar diye bulustuk. Her sey cok guzel gidiyordu ki birden kapi caldi. Gorumcem de "aa unuttum , bugun x firmasinin satis temsilcisi gelip hali yikama makinesini tanitacakti " dedi. Ben de benim icin fark etmedigini, nasilsa yarim saatten fazla surmeyecegini dusundugumu soyledim. Nasil da yanildim!!
Adam kocaman iki paketle geldi ve cok yapmacik bir tavirla aninda yag cekmeye basladi. Ardindan yarim saat boyunca paketleri acmadan reklam yapti. Artik sadede gel deyince de, "once yirmi bes kisinin referansini vereceksiniz yoksa tanitim yapamam" demez mi! Gormedigimiz sey icin nasil referans verecegiz, daha neler deyince de mirin kirin edip sayiyi once on bes'e , sonradan da bes altiya dusurdu. O kadar komik ve sinir bocuzu bir adam ki!
Neyse sonra makineyi tanitmaya basladi. Ama bir parca takmadan saatlerce konusup durdu ve iyice uzatti olayi. Hatta makineye bir parca takip bacagima masaj yapmaya kalkisti da tersledim adami.  Bir de cocuklarin ellerini falan tutti ki hemen onu grip mevsimi dolayisiyla dokunmamasi konusunda uyardim. O da sinirli bir sekilde "ne munasebet, grip asisi olup geldim heralde" diyerek beni tersledi ama ben de beni ilgilendirmedigini ve dokunmasini istemedigimi soyledim tekrar. Neyse ki sonunda makineyi calistirdiginda saate baktim ve geldiginden beri sadece konusarak bir bucuk saat gecmisti!
Bu sure icinde biz adama defalarca once kibarca, sonra da sertce uzatmamasini , uzatacaksa da devam etmemesini soyledik ama nafile. Adam resmen pencereden kovulup bacadan girdi ve yuzsuzce ona yardim etmemiz gerektigini, cunku satislarini arttirirsa sirketin onu ispanya' ya tatile gonderecegini soyledi. Bu arada yardim etmemiz gereken rakam da pesin alti bin dokuz yuz TL . Bu arada makinenin islevini hala gormemistik! Bir de surekli tanitim sonuna kadar dusunup getirdigi aleti satin almamiz gerektigini soyleyip durdu. Bu noktadan sonra artik cocuklar da aglamaya basladilar, saat gec olmustu ve aciktilar. Bunu da kac kere soylememize ragmen adam bir turlu gitmek bilmedi. Hatta artik toparlanip gidin isimiz var deyince adam tutturdu , halinizi yikamadan gitmem diye. Allahtan birkac dakika sonra kocacigim geldi de duruma el koydu. Adam ona ragmen bir yarim saat kadar daha zorla temizlik yapmaya devam etti. En sonunda kocacigim hadi toparlanip cik artik , seni dinleyecek halim yok su anda tarzinda konustu da adam toparlanmaya mecbur kaldi. Ona ragmen bana "sizin eve de geleyim , siz hamilesiniz , temizlik cok onemli" demez mi! Ben de artik sinirlenip "yok sagolun sizi bir daha cekemem" dedim.
Sonra haliyi yikamamiza izin vermedigimiz icin soylenip durdu ve yikamazsa zarara girecegini , cunku yikadigi hali basina bir ucret aldigini anlatti. Simdi bu adam saf mi yoksa geri zekalinin onde gideni mi??
Kapidan cikarken yine soylendi ve esime donup" eh, bari bosuna gelmis olmayayim, siz de bana cevrenizden birkac referans verin "dedi.
Ben ilk defa boyle bir ortamda bulundum. Daha once hic evde direkt satis ya da tanitim yapan birileriyle karsilasmadim ama hepsi bunun gibiyse, sadece aman allahim!!! diyebilrim. Ben isim geregi dunyanin cesitli yerlerinden bir suru insan tanidim ama gercekten bunun gibi sinir bozucusunu ve rahatsiz edicisini gormedim. Hala soktayim!

2 yorum:

Peri on 26 Ocak 2011 00:29 dedi ki...

hahah, ders olsun kapıdan birşey alınmaz :)

deyda on 26 Ocak 2011 11:09 dedi ki...

Tabiki alinmaz, zaten benim bunlarla isim olmaz da misafir kontenjanindan yakalandik iste :)) kabustu!

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez