11 Ocak 2011 Salı

Au Pair konusu..

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 10:34
Defne bana cok fazla baglaninca onu yuvaya yazdiramadim. Kardesi yakinda dogacagi icin ve bu durumda "mecburen" buyuyecegi icin acikcasi kiyamadim. Onu simdi yuvaya verirsem kendimi suclu hissedecektim. En azindan son bir iki ayi bas basa gecirelim, sonra nasilsa bir daha boyle bir firsatimiz olmayacak diye dusundum. Ne de olsa daha iki yasinda bile degil ve yuva icin gec kalmis sayilmayiz.
Ama oteki taraftan da iki kucuk cocukla tek basima ne yapacagim diye kara kara dusunmuyor degilim. Kardesimin bakici sorunsalindan dolayi (bir bucuk senede on iki bakici degistirdi! ) ben boyle bir seye kesinlikle cesaret edemiyorum. Gercekten de %90' i cok cahil ve cok iyi niyetli degil. Bunu bizzat kardesimde tecrube ettik. Ben de iki cocuk stresinin uzerine bir de bunlarla ugrasmak istemiyorum.
Onun icin biraz daha farkli bir model dusundum. Ben Defne ile sadece Almanca konustugum icin , Almanya'dan bir Au pair getirmeyi dusunuyorum. Hemen degil, dogumdan 3-4 ay sonra. Bu surede Defne kardesine biraz olsun alismis olacak ve sadece onunla ilgelenecek bir "ablasi" olacak. Au-Pair'ler hem daha kulturlu, egitimli oluyorlar, hem de degisik psikolojilere girip sacmalamiyorlar genelde. Evin buyuk kizi gibi oluyorlar ve yabanci dil gelisimine de epey katkida bulunuyorlar.  Tam istedigim sey.
Bir an once arastirmaya baslayip birini bulmam lazim ki sonradan son dakikada birini ayarlamak zorunda kalmayayim.
Bu yontemi birkac ay deneyeyip calismazsa Defne' yi sonbaharda yuvaya yazdirabilirim. Eger calisirsa da harika olur, hepimiz icin!


Bu konuda tecrubeniz var ve paylasmak isterseniz okumayi cok isterim!


-Defne' nin annesi -

4 yorum:

ÇokBilmiş on 11 Ocak 2011 11:01 dedi ki...

Benim şöyle bir tecrübem var: Evimizde Rus bir ablamız var. 27 yaşında ve evin temizliğini ve ayrıca ütüyü de o yapıyor. İş bölümü yapıyoruz desem yeridir.
Ama nacizane önerim şöyle olacak: Senin de bildiğin gibi bir bebeğin anne için en zor zamanları ilk 3 ay. Bence Defne ile asıl ilk 3 ay birinin ilgilenmesi gerekecek, çünkü sen uyuyup dinlenmek isteyeceksin. Ayrıca şimdiden birini bulursan (benimki 1 ayda alışmıştı ablasına) bebek olana kadar Defne ablasına alışır ve sonrasında "Bebek doğdu, beni ablaya kakalamaya çalışıyorlari oysa ben de annemi istiyorum" psikolojisine girmez.

deYda on 11 Ocak 2011 14:19 dedi ki...

Evet cok dogru soyluyorsun CokBilmis ama dogumdan sonra iki ay boyunca hem annem hem de amerika'daki ablam cocuklariyla gelecek. Sanirim Defne onlarla oyalanir. Evde bir de abla fazla gelecek bana lohusa halimle gibi geliyor :) onlar gittikten sonra ya da gitmeye yakin bir abla bulmayi dusunuyorum. Umarim ise yarar!?

Deli Anne on 14 Ocak 2011 12:50 dedi ki...

a, ben sana yazdım da yazdım ama uçmuş yorum .. kimbilir nettim karmaşa sırasında..

deYda on 15 Ocak 2011 14:00 dedi ki...

hadi yaa, tuh!

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez