15 Ekim 2010 Cuma

Annelik ve calismak..

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 16:23
Calisan anne olmak konusunda daha once hic dogru durust fikir sahibi olmadigimi fark ettim. Ne gibi zorluklarla karsilastiklarini, neleri feda etmek zorunda olduklarini, evlatlariyla ne kadar az zaman gecirebildiklerini hic fark etmemistim.
Tabiki benim gibi kendi isinin sahibi kadinlari bunun disinda tutuyorum, ne de olsa baskasinin yaninda calisanlardan cok daha ozgur ve esnek olabiliyoruz. En basit ornegi vermem gerekirse, cocugumuz hasta oldugu zaman ise gitmeyebiliyoruz, baskalarindan izin almak icin yalvarmamiz gerekmiyor, cocuklarimizin okul gosterilerini kacirmiyoruz ve bunun gibi bir suru ornek.
Evlenmeden once, bekar bir iskolik olarak butun bunlarin ne kadar onemli oldugunun farkinda degildim. Evlenip coluk cocuga karisinca calisan anne olan arkadaslarimin yasadiklari zorluklari gordukce sistemde buyuk bir hata oldugunun farkina varmaya basladim.
Bazi arkadaslarim en azindan cocuklarini annelerine ya da kayinvalidelerine nirakacak kadar sansli. En azindan cocuklarini cok iyi bakildigini bildikleri icin bir nebze daha rahatlar. Fakat bakici ya da kres tek cozum oldugu noktada bu zorluklar iyice icinden cikilmaz gibi oluyor.
Yazin tatilde tanistigim bir arkadasim beni derinden etkileyen bir ornek verdi. Kendisi Avrupa yakasinda ikamet ediyor, isi ise Anadolu yakasinda, hem de en ucunda. Kucuk bebegini bakicisina emanet edip ise gidiyordu. Bir gun isteyken bakicisi telefon acip hemen eve gelmesini , cunku her an bebege zarar verebilecegini soyledi!!! Dusunebiliyor musunuz! Hem sehrin bir ucundan eve hemen nasil gidecek diye dusunuyor, hem de butun bunlari patrona izah edip izin almasi gerekiyor..Korkunc!!
Hala dusundukce tuylerim diken diken oluyor. Bunun gibi bir suru hikaye duydum.
Bunun disinda malum kis mevsimine giriyoruz, cocuklar zirt pirt hasta oluyor. Her hastalikta izin almak imkansiz. Yavrularin anneye en cok ihtiyac duyduklari zamanlarda onlara baskalari bakiyor, anneler ise kahroluyor!
Butun bunlari cozmek icin birseylerin yapilmasi gerekiyor. Isyerinde kres cozumlerden biri ama bu o kadar az isyerinde var ki!


Nasil olmali bilmiyorum ama acilen birseyler yapmali!


-Defne'nin annesi-

0 yorum:

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez