14 Eylül 2010 Salı

Sezaryen sonrasi normal dogum

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 23:35
Bugun Blogcu Anne SSVD (sezaryen sonrasi vajinal dogum) ile ilgili cok guzel bir dogum hikayesi paylasmis.
Ben de Defne' yi kesinlikle normal dogurmak istemis, ama doktorumun -sonradan butun doktorlarin klasik cumlelerinden oldugunu anladigim- cikimin basik, cocuk cok buyuk, amniyos sivisi azalmis ikazlarini dinleyip cok asiri korkmama ragmen sezaryen olmayi kabul etmistim. Ne de olsa 40 haftayi doldurmustum ve ilk kez anne olacaktim. Bebegi tehlikeye atma fikri bana butun korkularimi unutturmustu. Sonradan kotu bir durum olmadigini anladim ama is isten gecmisti.
Simdi tekrar hamile kalinca doktoruma SSVD istedigimi soyledim ve hemen tepkiyle karsilastim. Boyle birseyi asla yapamayacagini, cok tehlikeli oldugunu ve boyle bir riske giremeyecegini soyledi . Ben de tesekkur edip hemen doktorumu degistirdim. Ne var ki yeni doktor da farkli seyler soylemedi. Kendisinin alayli oldugunu, 20 yillik is tecrubesi boyunca bu tarz bir dogumu hic gormedigini , hatta kendi hocalari tarafindan da yaptirilmadigini anlatti. Bu zihniyette olan biriyle tartismanin gereksiz olduguna karar verip oradan da ayrildim ve su an hamileligimi takip eden doktorla devam etme karari aldim.
Bu arada internette bu konuyu epey bir arastirdiktan sonra, SSVD yapabilmek icin yurtdisinda üc , Turkiye'de de bes sene gecmesi gerektigini okudum. Bu durumda Turkiye'de normal dogum yapmam imkansiz gibi gorunuyor, cunku bende iki dogum arasinda sadece iki yil olacak.
Yine de haftaya kontrole giderken su anki doktorumla bu konuyu konusacagim .
Sezaryenden nefret eden biri olarak bunu tekrar yasamak istemiyorum ama simdilik oyle olmak zorunda gibi gorunuyor.
Bu arada ablam SSVD 'u cok basarili bir sekilde yapmis biri fakat onun iki dogumu arasinda dort yil var ve normal dogumu Almanya'da yapti. Ilk dogumu sezaryene yonlendiren Turk doktordan sonra bir daha buradaki doktorlara guvenmemis, ikinciyi orada dogurmaya karar vermis. Ustelik cocuk ters gelmesine ve suni sanci vermelerine ragmen "ucuncu cocugum olsa onu da normal dogururum" diyecek kadar memnun kararindan.


Doguma kadar Turkiye'de de kurallar degisir diye umuyorum!


-Defne' nin anti-sezaryen annesi-

0 yorum:

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez