10 Eylül 2010 Cuma

ilk hamilelik ve ikinci hamilelik arasindaki farklar

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 15:57
Defne ile olan ilk gebeligimde cok fazla arastirma yapmistim. Kitaplar, forumlar, dergiler, degisik hamilelik siteleri, okumadigim birsey kalmamisti. En cok da Babycenter ve gebelik.org' u okuyordum. Gercekten de cok fazla bilgi veriyordu bu siteler. Defne dogduktan sadece 17 ay sonra tekrar hamile kaldigim icin bilgiler taze tabi ki. Bu durumda ilkindeki kadar arastirmiyorum ama yine de ara sira iki siteye de baktigim oluyor.
-Ilk hamileligimde alti bucuk ay boyunca surekli kustum. Hatta ofiste bile birsey konusurken aniden tuvalete kosup  sevgili ortagimi sasirttigim cok olmustur. Bu sefer boyle bir problemim yok. Mide bulantisi yine var ama cikaracak kadar degil.
-Bu hamileligimde ilkinde hic yasamadigim migren ataklariyla bogusuyorum. iki uc gunde bir yokluyor beni meret ama ona da alistim.
-Ilk hamileligimde uykum her geldiginde istedigim gibi kestirebiliyordum. Canim isterse uyurdum, istemezse okurdum, kisaca cok ozgurdum. Simdi ise Defne, uyku hali, yorgunluk vs. 'den anlamadigi icin uykusuzluktan olsem de onunla ilgilenmek zorundayim. Kimi zaman tek gozum kapali yaninda uzanarak oyun oynamaya calisiyorum, tabi izin verdigi olcude.
-ilk hamileligimde gobegim bes ay boyunca pek belli olmuyordu. Simdikinde ise ucuncu ayda hatiri sayilir bicimde buyudu. Hep ikinci hamileliklerde bunun olacagini soylemislerdi bana ama bu kadar fark edecegini dusunmemistim acikcasi.
-ilk hamileligimde haftanin uc gunu yuzmeye gitmistim. Bu hamileligimde de onumuzdeki ay baslamayi dusunuyorum. Umarim Defne engel olmaz :)
-ilk hamileligimde ilk uc ayda uc kilo almistim , midem cok bulandigi icin surekli ekmek, cubuk kraker ve leblebi yiyordum ki bu da bana kilo olarak geri geldi. Bu sefer ilk uc ayda bir bucuk kilo aldim. Bakalim nasil devam edecek.


Simdilik bu kadar. Yasadikca yine yazacagim.


-Defne'nin sisen annesi-

8 yorum:

dağlar kızı on 28 Ocak 2011 10:58 dedi ki...

Ben de ikinci hamileliliğimi yaşıyorum ve kızım 15 aylık. Doğumdan 13 ay sonra hamile kaldım yeniden yani. Göbeğimin hemencik çıkmış olması sebebiyle ben de hayretler içindeyim. Demek ki normalmiş:)

deyda on 28 Ocak 2011 11:55 dedi ki...

Yasasinnnn, yalniz degilim :))) allah gonlune gore versin daglar kizi. Cok zor ama cok guzel bir surec bekliyor bizi. Artik dogumdan sonra dertlesiriz:))

Adsız dedi ki...

6 yaşında kızım var ve ikinciyi düşünüyorum her şeyden önemlisi kaldırabilirmiyim rabbim sağlık sihat versin sağlık evlatlar versin inş ama çok korkuyorum:( 26 yaşındayım yaşda ilerliyor 27 girmeme azkaldı inş allah tüm annelere sabır versin inş:)

deyda on 6 Ağustos 2011 16:13 dedi ki...

Allah gonlunuze gore versin insallah! Kolay degil ama insan alisiyor zamanla:) sizin kiziniz buyuk, cok yardimci da olur mutlaka.

Adsız dedi ki...

MRB. BEN 26 YAŞINDAYIM VE 4 YAŞINDA OĞLUM VAR İKİNCİ HAMİLELİK İÇİN HERKES ÇOK SÖYLÜYOR AMA BEN HEM ÇALIŞIYORUM HEM OĞLUMLA ÇOK FAZLA VAKİT GEÇİREMEDİĞİM İÇİN ÇOK HUZURSUZUM. OĞLUMA ANNEM BAKIYOR İKİNCİ ÇOCUĞUM OLURSA ANNEM BAKAMAYACAK. SİZCE HEM ÇALIŞIP HEM İKİ ÇOCUK YAPMAK DOĞRUMU. DOĞUM KORKULARIM HALA GEÇMEDİ AMA İLK DOĞUMUM NORMALDİ VE AŞIRI KİLO ALMIŞTIM TEKRARDAN O KİLOLARI ALMAKTAN VE DOĞUM ANINI YAŞAMAKTAN KORKUYORUM.

Azra Rakicioglu on 26 Şubat 2013 20:34 dedi ki...

Her dogum ayni olacak diye bir kural yok. Ben ikisinde de sezaryen oldum ama bunlar benim secimim degildi. İmkanim olsaydi kesin normal dogum yapardim.
Kilo meselesine gelince, diyetisyene giderseniz kontrollu kilo alirsiniz.
Kaldi calisma olayi. Bu konuda yorum yapamam. İki cocukla calismak elbette kolay degil. Ustelik yardim eden kimse yoksa. Fakat bunun da caresi var, eger calismak zorundaysaniz ve ara verme luksunuz yoksa, bebegi guvenilir bir krese birakabilirsiniz. Cocugumu kardessiz birakacagima oyle yapardim sahsen. Ama dedigim gibi, bu tamamen benim fikrim. Herkes kendisi icin en dogru olani bilir :)
İcinize sinen neyse onun olmasi dilegiyle,
Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

merhaba ben geç katılıyorum aranıza 2013 yılı siz ise bu süreçi 2011 de yaşamışsınız ama beni mutlu ettiniz sebebi ise ilk hamileliğimde karnım bu kadar büyük değilken bunda daha büyük tek ben böyleyim sanıyordum ama yanılmışım herkes böyle yaşıyormuşa ama gene de bu beni korkutuyor daha 31. hafta da olmama ragmen ilk gebeliğimden daha çok karnım var şimdiden ilk gebelikte 9. aydaki karnım var sonra ne olacak merak ediyorum her ne kadar şimdi kiloyu diğerine göre az almış olsamda ilk gebeliğimde daha az kilo ile başladım bu gebeliğimde daha fazla kilo ile başladım ama ilk gebelikte 7 kilo verdim 6. ayında kadar bunda ise 7. aya kadar kilo almadım ama karnım çok ilk gebelikte son haftada oluşan çatlaklar bunda şimdiden oluştu ve daha çok oluştu :( ya neden böyle oldu hani ilki zor olurdu ikinci kolay yok öyle bir şey neden ama

Azra Rakicioglu on 20 Eylül 2013 22:56 dedi ki...

Kilo,Catlak, bulantı, bunlarin hepsi geçici. Minikler sag salim gelsin de, gerisi hikaye :) bu arada blogumu tasidim, yeni adresim deydaazra.com. Oraya beklerim :)

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez