29 Haziran 2010 Salı

3 çocuklu hayat

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 14:25

Bu ayın başından beri fırsat yaratıp da bilgisayarın başına geçemedim. Amerika'daki ablam nisanda doğum yaptı, buradaki kardeşim de büyük kızını yanına alıp bebişi görmeye gitti. İki yaşındaki ikizler ise babaları, anneanneleri ve dadılarıyla burada kaldılar. Baba iş için acil olarak Dubai' ye gitmek zorunda kalınca, ben de anneme yardım etmek üzere soluğu yanlarında aldım ve üç haftadır üç küçük çocukla harala gürele bir vaziyette buldum kendimi.


İkizler iki yaşında, Defne 16 aylık. Yani evde laftan anlayan çocuk yok. Hepsi sürekli ilgi istiyor, oyun istiyor, gezmek istiyor vs. vs. İşin en kötü tarafı, biz varken, kesinlikle hiçbiri dadıyla vakit geçirmek istemiyor. Bütün yedirmeler, yıkamalar, giydirmeler, oynamalar annemle benim üzerime kalıyor ve dadı resmen tatil yapıyor. Tabi onun da işine geliyor. En ufak birşeyde hemen 'sizi istiyor' deyip işin içinden sıyrılıverıyor ama bu da başka bir yazı konusu.


Çok çocuğa bakmanın avantajları da var, dezavantajları da. Mesela çocuklar varken Defne beni çok fazla aramıyor, onların yaptıklarını yapmaya çalışıyor (ne de olsa aralarında 10 ay fark var ama bizimki hiç geride kalmamaya çalışıyor), oyun oynuyor, kavga ediyor, şarkı söylüyor, dans ediyor..
Ama acıktıkları zaman hepsi aynı anda yemek istiyor, biri ötekini bekleyemiyor, kıyamet kopuyor. Evde sürekli bir gürültü bir curcuna. Resmen tek çocuklu hayatın ne kadar sessiz olduğunu unuttum.


Eskiler hep derdi ki.. Tek çocuk az, iki çocuk karar, üç çocuk zarar.. ne kadar dogru! İnsan bazen delirme noktasına geliyor.


İkizler birkaç gün sonra babanelerinin yazlığına gidecekler, curcuna bitecek. Ama çok tuhaf bir şekilde bu kalabalığa alıştım ve gittikleri zaman ben de Defne de tuhaf olacağız, biliyorum...


Neyse ki biz de birkaç gün sonra Çesme' ye gidiyoruz. Bu kadar yorgunluktan sonra biz de bir tatil hakettik sonuçta.


Artık oralardan bildiririm ..


Tek çocuklu ya da çocuksuz hayatın sessizliğinin tadını çıkarın derim...


-Defne'nin üç çocuklu annesi-

0 yorum:

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez