12 Mart 2010 Cuma

Harikasın Ortak!

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 13:14
Burdan övmek gibi olmasın ama ortağım (yani hamilemiz) çok iyidir. Her daim göreve hazır ve artık koca göbüşlü olmasına rağmen yine de hamileyim tribine girmeden günlük hayatına devam ediyor. Etraftaki köfte hamileleri gördükçe daha da hoşuma gidiyor!
Bu aralar harıl harıl normal doğum ile ilgili araştırmalar yapıyor - ki kendisi ilk başlarda normal doğum yapamam, korkarım falan diyordu. Fakat kisa bir sürede
fikrini (Allahtan!) değiştirip dokturunu bile şaşırtacak kadar bilgi edinmiş durumda ve hypnobirthing eğitimlerini aksatmadan almaya devam ediyor. Aferin sana! Hiçbir ağrı kesici almadan normal doğuma bu kadar istekli olmak günümüzde çok görülen bir hareket değil, özellikle bütün doktorlar sezaryen manyağı olduğu için.
Ben de Defne'yi kesinlikle normal doğurmak istedim, bende de tam tersi, sezaryenden ödüm kopuyordu hep. Ama benim küçük kedim hiç çıkmak istemedi. 40 haftayı tamamladıktan sonra muayeneye gittiğimizde zaten hep sezaryen taraftarı olan doktoruma gün doğdu ve "çıkımın basık, suyun azalmış, üstelik rahminde hiçbir değişiklik yok " deyince, o anki psikolojiyle sezaryene evet demek zorunda kaldım. Son haftaya kadar doğum yapmayan anneler beni çok iyi anlayacaktır, bu tip cümleler çok ürkütücü olabiliyor ve 10 ay bebeğini karnında taşıdıktan sonra son anda ona birşey olmasın diye ödün kopuyor. Ama şimdi keşke birkaç farklı doktordan görüş alsaydım diye düşünüyorum ama çok geç tabi.
Korkudan olerek sezaryene ok demek zorunda kaldım ama yine de tam uyuşturulmayı asla kabul etmedim. Epidural ile bel altını uyuşturarak herşeye tanık olmak istedim. İlk ağlamasını , ilk nefesini kaçırmak istemedim. Ve iyi ki de öyle yapmışım! Onu kucağıma koydukları an hayatımdaki en özel ve en muhteşem an olarak kalacak.
Sevgili ortağım, inşallah sen bütün bunları normal doğurarak çok daha yoğun bir şekilde yaşayacaksın. O an hayatında bir dönüm noktası olacak çünkü o an hayatını onun için vermeye hazır olacaksın! Bu hiçbir şeye benzemez.
Ben bu sefer beceremedim ama inşallah 2 numarayı normal doğurabileceğim!


-Defne'nin nostaljik annesi-

0 yorum:

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez