7 Şubat 2010 Pazar

iki haber...

Gönderen Azra Rakicioglu zaman: 20:16
İki haber beni çok etkiledi bu haftasonu. Birisi ne biçim insanlar var dedirtirken diğeri de vay be böyle de insanlar var dedirten haberlerdi.


Önce kötü haber; 16 yaşında bir genç kız, babası ve dedesi tarafından, erkeklerle konuştuğu gerekçesiyle öldürüldü. Hem de söylemek istemediğim çok çok acı bir şekilde. Zaten herkes manşetten verilen bu haberi görmüştür ve detaylarını biliyordur. Beddua etmeyi hiç sevmem ve etmem, edilen bedduaların gerçekleştiğine inanırım, ama bu haberi görünce dayanamayıp o kızı öldüren kişilerin susma hakkını kullandıklarını görünce ebediyen susmalarını diledim. Allahım hala ne büyük bir cehalet toplumuyuz biz, bişey yapmalı bişey yapmalı ama ne?
Uykudan uyanıp aklıma yine bu haber geldi, kızcağızın neler yaşamış olabileceği, nasıl bir hayatı olduğu kafamı kurcaladı durdu.
Gün içerisinde Pino'nun yeri' nde Genç kız Sığınma evi Derneği'nin bir kampanya logosuna rastladım. Bu dernek İstanbul'da, keşke tüm Türkiye'de şubeleri olsa, belki 2 gün önce bu kızın başına bunlar gelmeden olduğu yerde gidip sığınabilirdi.
Dernek töre ve namus cinayeti tehdidi altında olan genç kızlara da yardımcı oluyor. O yüzden bu kampanyaya(1MK Güneşin Kızları için Elele)hemen link vererek blogumuzda paylaşalım dedik. Bişey yapmak için çok küçük bir adım, bir başlangıç, blogumuza her giren görse ve bu ne diye tıklasa birilerinin haberi olmasına aracı olmuş olacağız. Lütfen siz de linke tıklayın ve tanıdıklarınıza gönderin.


Gelelim güzel habere, Amerika'da bir aile sahip olduğu herşeyin yarısını zor durumdaki insanlarla paylaşmaya karar vermiş. Daha küçük ev, daha küçük araba, herşeylerini küçültüp paylaşmışlar. Ailenin küçük kızları evsiz insanları görüp isyan edince böyle bir fikir doğmuş, ailesi önce bu düşünceyi garipsemiş ama daha sonra kızlarını destekleme kararı almışlar ve bu şekilde yaşam tarzlarını tamamen değiştirmişler. Lükslerinden vazgeçip tatillerinde yardım faaliyetlerinde bulunmaya başlamışlar. Şimdi ise neredeyse bir sivil toplum örgütü haline gelmişler.


İnsanı düşünmeye iten bir haber bu da. Ben olsam nelerden vazgeçebilirim, vazgeçersem nasıl bir hayatım olur? Bencil olmadan yaşayabilir miyim? Cevaplaması çok zor sorular. O yüzden vay be böyle insanlar da varmış dedirtti bu haber de bana.




Ayda'nın annesi

0 yorum:

Yorum Gönder

 

deyda'nın dükkanı Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez